Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Εργασία για την Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου (3)


Φύλλο Εργασίας 3 - Επανάληψη στη Ραψωδία Ζ (στ. 440 – 529)
1. Αφού ξαναδιαβάσετε τον ορισμό της «σκηνής»  α) να χωρίσετε ΟΛΟΚΛΗΡΗ τη ραψωδία Ζ σε σκηνές δίνοντας έναν τίτλο σε καθεμιά και β) Να προσδιορίσετε το χώρο (σκηνικό), όπου εκτυλίσσεται κάθε σκηνή, και τα πρόσωπα
που διαλέγονται σ' αυτήν. Ποια πρόσωπα παρευρίσκονται χωρίς να παίρνουν το λόγο («βουβά πρόσωπα»); Θεωρείτε την παρουσία τους απαραίτητη ή όχι, και γιατί;
2. Για ποιους λόγους ο Έκτορας δεν μπορεί να ακολουθήσει την προτροπή της Ανδρομάχης να κλειστεί στα τείχη;
3. Συμπληρώστε τα κενά στις παρακάτω προτάσεις:
Ο Έκτορας προσπαθεί να αγκαλιάσει το παιδί του, τον……………..…….……… Εκείνο ………………………………. και κρύβεται στην αγκαλιά της παραμάνας του. Ο  Έκτορας βγάζει την περικεφαλαία, αφοπλίζεται, αφήνει για λίγο το ρόλο του πολεμιστή και γίνεται για μοναδική φορά στην Ιλιάδα ένας τρυφερός …………….…………………, γεμάτος καμάρι για το γιο του. Τον παίρνει στην αγκαλιά του και τον ……..………..…… Στη συνέχεια εύχεται για το γιο του να ………………………………….……….…  Εμείς όμως ξέρουμε ότι ο γιος του θα βρει τραγικό θάνατο, αφού θα τον γκρεμίσουν από τα τείχη οι Αχαιοί μόλις πάρουν την Τροία.
4. Συγκρίνετε τα όνειρα που κάνει ο Έκτορας (στ. 476 – 481) με τα όνειρα ενός σύγχρονου πατέρα για το παιδί του.
5. Με ποιο επιχείρημα απαντά ο Έκτορας στο φόβο της Ανδρομάχης ότι θα σκοτωθεί; Ψάξτε στους στ. 485 – 489)
6. Συμπληρώστε τα κενά στις παρακάτω προτάσεις:
Στους στ. 506 – 514 έχουμε μια πλατιά ομηρική ………………………… Το αναφορικό μέρος βρίσκεται στους στ. …………………, ενώ το δεικτικό στους στ. …………………………………. Συγκεκριμένα παρομοιάζεται ο ……………………………………. με ……………………………. Τέλος στο στ. 514 έχουμε μια ακόμη .......................................
Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν στη διεύθυνση: https://www.tes.com/lessons/KJjoYwx2Kyghow/




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου