Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Εργασία για τη Γλώσσα Γ΄ (6) - επανάληψη ενότ. 5


Φύλλο Εργασίας (6) για τη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου – Επανάληψη στο συντακτικό της ενότητας 5 – Σατιρικό Κείμενο

Α. Κείμενο

Δείτε το πριν το κατεβάσω!

Στις θεωρίες συνωμοσίας, η επιδημία της πανούκλας τον Μεσαίωνα ήταν σατανικό σχέδιο των Εβραίων. O ιός της ισπανικής γρίπης το 1918 κατασκευάστηκε σε γερμανικά εργαστήρια για να γίνει ένα μαζικό φονικό όπλο.

Παιδιά, είναι εργαστηριακός ο ιός μην το ψάχνετε,
ξέρω και το εργαστήριο που τον φτιάχνει. Το ‘χει ο Κοσμάς ο Ντόγιας που είχε και ηλεκτρολογείο στα Σεπόλια πού είναι η πλατεία, ακριβώς απέναντι.
Μιλάμε για κολοσσιαία συνωμοσία. Συγκεκριμένα ο Κοσμάς ο Ντόγιας είχε πάει Κίνα για τουρισμό κι αγάπησε μια ντόπια την Τσο Τσο Σαν που είχε κι ένα αγοράκι τριών χρόνων από έναν αμερικάνο ιεραπόστολο, άσχετο θα μου πεις. Και τέλος πάντων η κοπέλα είχε πολλά κονέ στην Ουχάν κι όταν ήταν να λανσάρουν τον νέο ιό μίλησε στους ημέτερους κι έδωσαν την αντιπροσωπεία στον άντρα της τον Κοσμά τον Ντόγια. Μεγάλη ρεμούλα, ας είναι.
Οι θεωρίες συνωμοσίας που τρέχουν προς το παρόν είναι:
Πρώτον ότι ο ιός κατασκευάστηκε σε κινεζικά εργαστήρια. Αυτό το διαψεύδω προσωπικώς γιατί η Τσο Τσο Σαν είναι φίλη μου και θα μου το ‘λεγε.
Δεύτερη θεωρία, κατασκευάστηκε λέει στην Αμερική. Πού είναι το Σέντραλ Παρκ, ακριβώς απέναντι. Εκεί υπάρχει στρατιωτική βάση που το φτιάχνουν ως βιολογικό όπλο. Ούτε αυτό είναι αλήθεια, ο Κοσμάς ο Ντόγιας έχει θείο στην Αστόρια και δεν το επιβεβαίωσε.
Τρίτον, ο κορωνοϊός ήρθε από το Διάστημα. Αυτό είναι βάσιμο παιδιά, μην το προσπερνάμε. Μπορεί να μην αποσαφηνίζουν πλανήτη αλλά έχει βάση. Έπεσε σου λέει μια πύρινη σφαίρα από τον ουρανό στη Βόρεια Κίνα, πού είναι η Ουχάν, ακριβώς απέναντι. Η Τσο Τσο Σαν την είδε την πύρινη σφαίρα να πέφτει, ξυστά στο μάτι την πήρε τη θειά της απ’ του γαμπρού το σόι.
Άλλη θεωρία επιμένει πως ορισμένες χώρες δεν προσβάλλονται από κορωνοϊό διότι έχουν κάτι στο DNA τους που τον διώχνει. Τα ίδια έλεγε κι ο Ερντογάν για το τούρκικο DNA το λεβέντικο, το κιμπάρικο και τώρα γίνανε όλοι εκεί χάμω εγώ στο χώμα και συ στην εντατική.
Ευρέως κυκλοφορεί επίσης ότι ο κορωνοϊός δεν είναι καν ιός. Είναι το 5G που μας τηγανίζει τον εγκέφαλο. Μιλάμε για την επόμενη γενιά συνδεσιμότητας κινητής τηλεφωνίας που εξασφαλίζει πιο γρήγορες ταχύτητες. Αυτό εμάς στην Ελλάδα που δεν μας αφορά ακόμα τραβιόμαστε με το 4 το G το επονομαζόμενο και «παρ’ τα πόδια σου, ρε …».
Ολες οι πανδημίες ανά τους αιώνες έχουν και ασορτί θεωρίες συνωμοσίας. Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Tübingen Dr. Michael Butter, δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται πως «πάντα πίσω από τις μεγάλες καταστροφές υπάρχει μια μυστική ομάδα ανθρώπων που δολοπλοκεί, για να πάρει στα χέρια της την εξουσία και να ελέγξει ή ακόμα και να καταστρέψει τον πλανήτη».
Στις θεωρίες συνωμοσίας, η επιδημία της πανούκλας τον Μεσαίωνα ήταν σατανικό σχέδιο των Εβραίων. O ιός της ισπανικής γρίπης το 1918 κατασκευάστηκε σε γερμανικά εργαστήρια για να γίνει ένα μαζικό φονικό όπλο.
Η KGB της Σοβιετικής Ενωσης υποστήριζε πως το AIDS που έκανε το ντεμπούτο του τη δεκαετία του ’80 ήταν κατασκεύασμα των αμερικανικών εργαστηρίων. Οπως άλλωστε και ο Εμπολα της Δυτικής Αφρικής το 2013.
Για όλα αυτά δεν παίρνω όρκο, δεν ήμουν μπροστά. Το μόνο επιστημονικώς τεκμηριωμένο είναι ότι ο Covid-19 είναι Ταύρος με ωροσκόπο στον Τοξότη και θα ζοριστεί φέτος γιατί έχει τον Ερμή ανάδρομο. Α, κι ένα στεφάνι του πέφτει. Τώρα από γάμο είναι από κηδεία είναι, αυτό δεν φαίνεται στο φλιτζάνι.
Καλού κακού θα ρωτήσω και τον Κοσμά τον Ντόγια. Αυτόν που έχει το εργαστήριο, πού είναι η κοινή λογική;
Ακριβώς απέναντι.
Υ.Γ. Αυτά όλα δεν τα μάθατε από μένα. Κι αν με μαρτυρήσετε θα σας διαψεύσω. Διότι υπάρχουν μικρά πράσινα ανθρωπάκια και μας βλέπουν.
Κείμενο της Έλενας Ακρίτα στην ιστοσελίδα in.gr (διασκευή)
Αιτιολογικές και τελικές προτάσεις
Α. Μπορείς να βρεις τις τελικές και τις αιτιολογικές προτάσεις;
1. Έφυγε βιαστικά, για να προλάβει το τρένο.
2. Ἠθελα να του πω ότι κάνει λάθος.
3. Έλα να τα πούμε κάποια στιγμή.
4. Μια και έχεις λίγο χρόνο, θα ήθελα να σου μιλήσω.
5. Λυπάμαι που δεν μπορείς να δεις την πραγματικότητα.
6. Έπρεπε να τιμωρηθεί, αφού μίλησε με τόσο θράσος στη διευθύντρια.
7. Δεν ξέρω γιατί θύμωσε αλλά έχει άδικο να νομίζει ότι τον αδικούμε.
8. Πήγα να του μιλήσω αλλά δεν τον βρήκα στο σπίτι.
9. Αφού επιμένεις, θα έρθω να σε πάρω, να πάμε σινεμά.
10. Μου επιτρέπετε μια στιγμή να σας διακόψω;

1. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκανες αυτό!
2. Έφυγα βιαστικά, γιατί είχα ραντεβού με τον οδοντίατρό μου.
3. Είναι άξιο απορίας γιατί μίλησες μαζί του μετά από τόσα που σου έκανε!
4. Θαυμάζω τον Γιάννη, γιατί είναι πολύ καλός στη δουλειά του.
5. Σε παρακαλώ πολύ να μου εξηγήσεις γιατί ήρθες αδιάβαστος!

Γ. Στις παρακάτω προτάσεις να δηλώσεις τον σκοπό ή την αιτία με άλλον τρόπο:
1. Απέφυγε να μου μιλήσει, επειδή ντρεπόταν.
2. Πήγε να τρέξει.
3. Επειδή γνώριζα ότι είχε προβλήματα, έσπευσα να τον βοηθήσω.
4. Οι φοιτητές αγωνίστηκαν σκληρά, για να πέσει η δικτατορία.
5. Με συγχωρείτε, που έφυγα έτσι ξαφνικά!
6. Επειδή έριχνε χιόνι, το χωριό μας αποκλείστηκε.

Δ. Να διακρίνεις τις τελικές από τις βουλητικές προτάσεις:
1. Ο Γιάννης δεν είναι εδώ. Βγήκε να τρέξει.
2. Δεν μπορώ να λέω ψέματα!
3. Τρέχα να προλάβουμε το λεωφορείο!
4. Αρνείται να ξεκαθαρίσει τη θέση του.
5. Οι διαμαρτυρόμενοι αγρότες επιχείρησαν να κλείσουν την εθνική οδό.
6. Μου ζήτησε να του δώσω ένα στιλό να γράψει.

Ε. Παραγωγή Λόγου
Γράφουμε (αν θέλουμε) ένα σατιρικό κείμενο (άρθρο) για την κατάσταση που θα επικρατήσει στα σχολεία μόλις επανέλθουμε στην υποτιθέμενη «κανονικότητα». Το κείμενό μας θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου. (200 λέξεις)  Μπορούμε να μιμηθούμε το ύφος της Έλενας Ακρίτα

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Μπορείτε να κάνετε μερικές από τις ασκήσεις αυτές και οnline (με αυτόματη βαθμολόγηση με άριστα το 10) (!) Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να χρησιμοποιήσετε τους παρακάτω συνδέσμους:
α) Αναγνώριση τελικών και αιτιολογικών προτάσεων:
β) Διάκριση τελικών/βουλητικών και αιτιολογικών/πλάγιων ερωτηματικών προτάσεων: https://www.liveworksheets.com/nr336158fy

Οδηγίες: επιλέγετε από το μενού που βρίσκεται πάνω από κάθε πρόταση τη σωστή απάντηση (1 από 3) και μόλις απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις πατάτε «Finish!!». Στη συνέχεια το πρόγραμμα θα σας εμφανίσει δύο επιλογές: αριστερά θα λέει «Check my answers» και δεξιά «Email my answers to my teacher». To «check» θα σας βαθμολογήσει αυτόματα με άριστα το 10. Στη συνέχεια πατήστε το «emailteacher», πληκτρολογήστε το mail μου (dimgagtzis2021@gmail.com) και αυτό θα με ενημερώσει για την επιτυχία σας!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου