Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Γλώσσα Γ΄ - Απαντήσεις στο Φύλλο Εργασίας 3


Γλώσσα Γ΄ -  Απαντήσεις στο Φύλλο Εργασίας 3

1. Να δώσετε από ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου:


ξεπεράσουμε = υπερβούμε, υπερπηδήσουμε, υπερνικήσουμε
πρυτανεύουν = κυριαρχούν, επικρατούν
ανυπέρβλητα = αξεπέραστα, ασυναγώνιστα, ακαταμάχητα, ακατανίκητα
διατηρήσουν = κρατήσουν, συντηρήσουν


2. Να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις πρυτανεύουν, ανυπέρβλητα, αλώβητοι σε δικές σας προτάσεις (κάθε λέξη σε μία διαφορετική πρόταση).
Η Ελλάδα μας θα τα πάει πολύ καλύτερα σε όλους τους τομείς, αρκεί να πρυτανεύσει η λογική.
Αν θέλεις να πετύχεις κάτι, δεν υπάρχουν ανυπέρβλητα εμπόδια.
Όλοι μας ελπίζουμε να βγούμε αλώβητοι από αυτή τη μεγάλη κρίση αλλά λίγοι θα τα καταφέρουν.
3. τηλεργασία: να αναλύσετε τη λέξη στα συνθετικά της. Στη συνέχεια να βρείτε πέντε άλλες λέξεις με το ίδιο πρώτο συνθετικό. Τι σημαίνει το πρόθεμα τηλε-;
τηλε = μακριά + εργασία
τηλεόραση, τηλέφωνο, τηλέγραφος, τηλεγράφημα, Τηλέμαχος, τηλέτυπο, τηλεδιάσκεψη, τηλεομοιοτυπία (= fax), τηλεθεατής, τηλεθέαση, τηλεκατευθυνόμενος, τηλεπάθεια, τηλεσκόπιο, τηλεχειριστήριο (= τηλεκοντρόλ) κ.ά.
4. Αντιστοιχίστε τις προτάσεις της Στήλης Α με τη συντακτική τους αναγνώριση στη Στήλη Β (δύο στοιχεία της Στήλης Β περισσεύουν)
α – 4, β – 6, γ – 10, δ – 9, ε – 7 ή 1, στ – 1 ή 7, ζ – 2, η – 11, θ – 5

Γ. Παραγωγή Λόγου
1. Πρόλογος (συστηνόμαστε και αναφέρουμε τον λόγο για τον οποίο αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας)
2. Κυρίως Θέμα
α) Πλεονεκτήματα τηλεκπαίδευσης: ο μαθητής i) οργανώνει τη μελέτη του σύμφωνα με τους δικούς του ρυθμούς και ανάγκες, ii) εξοικειώνεται ακόμα περισσότερο με το διαδίκτυο και τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, iii) αντιλαμβάνεται ότι το διαδίκτυο μπορεί να καταστεί ένα ανεκτίμητο «εργαλείο» μάθησης, κάτι πολύ περισσότερο από απλό παιχνίδι ή κουτσομπολιό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, iv) έχει πρόσβαση σε πολλές εφαρμογές, που κάνουν τη μάθηση πιο ευχάριστη και διαδραστική, v) δεν χάνει πολύτιμο χρόνο σε μετακινήσεις
β) Μειονεκτήματα τηλεκπαίδευσης: i) χάνεται η ζωντανή επαφή με τους καθηγητές και τους άλλους συμμαθητές. Αυτό ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ψυχολογία όσο και στην επίδοση των παιδιών. Τα παιδιά κοινωνικοποιούνται πολύ δυσκολότερα, αφού η τηλεκπαίδευση είναι στην ουσία μια μοναχική δραστηριότητα. Η επικοινωνία μέσω της οθόνης δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή επαφή μεταξύ των παιδιών, με τις διαφωνίες, τους καβγάδες, τους ανταγωνισμούς, τα σστεία, όλα αυτά που συνθέτουν τη μικροκοινωνία της σχολικής τάξης. Η μάθηση είναι μια δυναμική κοινωνική και όχι στενά ατομική διαδικασία, η οποία ευνοείται  στο περιβάλλον της σχολικής τάξης. (Π.χ. Η απορία που θα έχει κάποιος συμμαθητής, η απάντηση που θα δώσει σε κάποιο ερώτημα, η άποψη που θα εκφράσει για ένα θέμα, όλα αυτά εμπλουτίζουν τον προβληματισμό, οξύνουν τον νου και αναπτύσσουν την κριτική σκέψη των μαθητών. Ακόμα και μια λανθασμένη απάντηση ή άποψη είναι το ίδιο χρήσιμη, αφού θα πρέπει κάποιος να σκεφτεί για ποιο λόγο είναι λανθασμένη και να βρει επιχειρήματα για να την αντικρούσει.
ii) Οι μαθητές που προέρχονται από οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν προβλήματα (π.χ. να μην έχουν γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο ή τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό). Έτσι μπορεί να ενταθούν οι έτσι κι αλλιώς μεγάλες ανισότητες μεταξύ των εύπορων και των λιγότερο εύπορων μαθητών.
Επίλογος
Ευχή να ανοίξουν γρήγορα τα σχολεία και να ξαναγυρίσουμε στην τάξη πολύ πιο ώριμοι και έχοντας συνειδητοποιήσει την αξία του σχολείου. Παράλληλα όμως θα έχουμε μάθει να αξιοποιούμε και άλλες πηγές μάθησης, όπως το διαδίκτυο και οι ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες. (Αυτό ισχύει όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για τους καθηγητές).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου