Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Εργασία για τη Γλώσσα Γ΄ (5) - Επανάληψη ενότητας 4


Γλώσσα Γ΄ 5 – Επανάληψη στην ενότητα 4 (αναφορικές προτάσεις)
Ασκήσεις για επανάληψη στο συντακτικό της ενότητας 4
Άσκηση 1
Βρες τις αναφορικές προτάσεις και αναγνώρισε το είδος τους (επιθετικές – ελεύθερες + επιρρηματικές – ονοματικές) και τον συντακτικό τους ρόλο (υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο κ.λπ.)


1. Η γυμνάστρια θα προπονεί κάθε Σάββατο όσους επέλεξε.
2. Πρέπει να δίνετε το «παρών», όποτε σας καλούν.
3. Το κύπελλο θα το πάρουμε εμείς, όπως και πέρσι.
4. Όπου λαλούν πολλοί κοκόροι, αργεί να ξημερώσει!
5. Ο άνθρωπος που δεν ξέρει υπολογιστές θεωρείται σήμερα αγράμματος.
6.  Μακάρι να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι!
7. Όποιος καεί απ΄ το χυλό φυσάει και το γιαούρτι.
8. Τι λόγια είναι αυτά που είπες!
9. Φάτε, πιείτε και πληρώστε όσο θέλετε!
10. Όσα παιδιά δεν προσέχουν στο μάθημα θα έχουν δυσκολία με την κατανόησή του.

Άσκηση 2
Διορθώστε τα λάθη στις παρακάτω προτάσεις (μπορεί να είναι και λάθη στη στίξη):
1. Τα Γρεβενά, που υπάρχουν πολλά βουνά και δάση, είναι μια πανέμορφη περιοχή.
2. Ο νέος διευθυντής που σπούδασε μάρκετινγκ στην Αγγλία θα απογειώσει τις πωλήσεις!
3. Όποιος βιάζεται, σκοντάφτει!
4. Ο κύριος όπου βλέπεις είναι ο νέος μας γείτονας.
5. Η βιβλιοθήκη είναι, ό,τι καλύτερο έχει το σχολείο μας.

Άσκηση 3
Πού πρέπει να βάλω κόμμα και πού δεν πρέπει;
1. Όποιος βιάζεται σκοντάφτει!
2. Θα καλέσω στο πάρτι μου όποιον θέλω εγώ!
3. Ο καθηγητής της Ιστορίας που σπούδασε στην Αγγλία είναι εξαιρετικός.
4. Οι βροντές που ακούγονταν από μακριά προμηνούσαν καταιγίδα.
5. Επιτέλους ήρθε η βροχή που περίμεναν με αγωνία οι γεωργοί.
6. Ο παππούς μου που έχει πολεμήσει στον πόλεμο του ’40 παίρνει ακόμη μέρος στις παρελάσεις.
7. Τα γαλλικά που τα έμαθα από νωρίς με βοήθησαν πολύ στην καριέρα μου.
8. Το βιβλίο που διαβάζω αυτές τις μέρες είναι συγκλονιστικό.
9. Ο μαέστρος παρατήρησε αυστηρά τη χορωδό που φαλτσάρισε.
10. Οι Μούσες που κατοικούσαν στα Πιέρια ήταν εννιά.
11. Το σημειωματάριο που μου χάρισε η Αντωνία ήταν χρυσόδετο.
Σημείωση
α) Χωρίζουμε με κόμμα τις επιθετικές αναφορικές προσθετικές (που δεν είναι δηλ. απαραίτητοι προσδιορισμοί του ουσιαστικού) και όχι τις προσδιοριστικές.
β) Δε χωρίζουμε με κόμμα το ρήμα από το υποκείμενο, το αντικείμενο και το κατηγορούμενό του.

Δραστηριότητες
1. Πριν ξεκινήσετε και χωρίς να ψάξετε στο διαδίκτυο, γράψτε τι σημαίνουν οι φράσεις: «φερ΄ ειπείν», «άμ΄ έπος άμ΄ έργον», «κατ΄ αρχήν», «κατ΄ αρχάς», «δαμόκλειος σπάθη»  «δρακόντεια μέτρα» και «πύρρειος νίκη».
2. Στη συνέχεια
α) Παρακολουθήστε το βίντεο και  καταγράψτε τις σημασίες των εκφράσεων που δεν γνωρίζατε.
β) Παρακολουθήστε το βίντεο και καταγράψτε τις σημασίες των εκφράσεων  που δεν γνωρίζατε.
γ) Τέλος χρησιμοποιήστε τις εκφράσεις αυτές σε δικές σας προτάσεις ή φανταστικούς διαλόγους.
Καλή δουλειά!

3. Όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση εξαιτίας του κορονοϊού, θα ήταν χρήσιμο να διαβάσουν τα παρακάτω άρθρα:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου