Φύλλο Εργασίας 4 – Επανάληψη
ενότητας 4
Β.
Δραστηριότητες στο Λεξιλόγιο (αρχαίο και νέο)
1.
Μελέτη Λεξιλογίου αρχαίου κειμένου
στο quizlet
Γ.
Ασκήσεις στη σύνθεση των λέξεων (πρώτο συνθετικό επίθετο)
Με
τα συνθετικά μέρη που σας δίνονται να σχηματίσετε τις σύνθετες λέξεις της ν.ε.
που ζητούνται στην παρένθεση (π.χ. πικρός + χολή = πικρόχολος)
πικρός
+ αμύγδαλο (ουσιαστικό) =
μέγας
+ καρδία (επίθετο) =
ταχύς
+ καρδία (ουσιαστικό) =
βαθύς
+ πλοῦτος (επίθετο) =
βραδύς
+ πούς (ουσιαστικό) =
βαθύς
+ σκάφος (ουσιαστικό) =
λιτός
+ δίαιτα (επίθετο) =
ἱερός
+ εξεταστής (ουσιαστικό) =
εὐρύς
+ στέρνον (επίθετο) =
βαρύς
+ θυμός (επίθετο) =
βραχύς
+ σῶμα (επίθετο) =
ὀξύς
+ τόνος (επίθετο) =
μέγας
+ μανία (επίθετο και ουσιαστικό) =
μέγας
+ νῆσος (ουσιαστικό) =
μικρός
+ βίος (ουσιαστικό) =
λεπτός
+ μέρος (ουσιαστικό και επίθετο) =
Δ.
Μελέτη Γραμματικής
Ασκήσεις
Γραμματικής
1.
Να κλιθούν οι συνεκφορές: ὁ τραχὺς ἀνήρ (το ἀνήρ είναι συγκοπτόμενο
κλίνεται όπως το πατήρ) και ἡ παχεῖα ἀγελάς (ἡ ἀγελάς, τῆς ἀγελάδος
κλίνεται όπως το πατρίς τῆς πατρίδος)
2.
Συμπληρώστε τα κενά βάζοντας στην κατάλληλη πτώση τη λέξη που δίνεται στην
παρένθεση:
α)
Ἀριστοτέλης παιδείας ἔλεγε τὰς μὲν ῥίζας εἶναι πικράς, τὸν δὲ καρπὸν ………
(γλυκύς, αιτ. εν. αρσ.)
β)
Ἐν ……………. (βραχύς, δοτ. εν. αρσ.) χρόνῳ μανθάνουσι τὴν τέχνην.
γ)
Τέμνει τῷ …………. (ὀξύς, δοτ. εν. αρσ.) πελέκει.
δ)
Οἱ ὁπλῖται …………… (ὀξύς, αιτ. πλ. ουδ.) ξίφη ἔχουσιν.
ε)
……………………. (τραχύς, αιτ. πλ. θηλ.) ὁδοὺς πορευόμεθα.
στ)
Βάδιζε, ὦ ἄνθρωπε, τὴν …………….. (εὐθύς,
αιτ. εν. θηλ.) ὁδόν.
ζ)
Τοῖς ……………….(ταχύς, δοτ. πλ. αρσ.) ποσίν (πόδια) οἱ μύες (=τα ποντίκια)
πιστεύουσιν.
3.
Να μεταφέρετε τους κλιτούς τύπους των παρακάτω προτάσεων στον αντίθετο αριθμό:
α)
Ἡδύς ( = γλυκός) ἐστιν ὁ λόγος τῶν ῥητόρων.
β)
Εὐρύ ἐστιν τὸ πεδίον (= η πεδιάδα).
γ)
Αὕτη ἡ θάλασσα πλατεῖά ἐστιν.
δ)
Ταχὺ τὸ τοῦ ποταμοῦ ῥεῦμά ἐστι.
Καλή δουλειά!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου