Φύλλο Εργασίας 3 - Επανάληψη στον Ερωτόκριτο.
Α. Σύνδεσμοι:
α) Ψηφιακό Σχολικό Βιβλίο (κείμενο
Ερωτόκριτου):
β) Συγκεντρωμένο υλικό για τη μελέτη του ποιήματος:
Προσοχή! Οπωσδήποτε να ακούσετε το τραγούδι «Ερωτόκριτος ερμηνευμένος από
77 καλλιτέχνες». Είναι εκπληκτικό
απ΄ την αρχή ως το τέλος!
Β. Εργασίες
Αφού ξαναδιαβάσετε με προσοχή το ποίημα και αξιοποιήσετε τους παραπάνω
συνδέσμους να απαντήσετε στις ακόλουθες ερωτήσεις:
1. Σχολιάστε τη γλώσσα του ποιήματος με συγκεκριμένα παραδείγματα.
2. Σχολιάστε το είδος και τον ρόλο του αφηγητή (ομοδιηγητικός –
ετεροδιηγητικός και για ποιο σκοπό παρεμβαίνει).
3. Να συγκρίνετε τις αντιλήψεις των δύο πατεράδων: α) σχετικά με το θέμα
της ευτυχίας των παιδιών τους και β) σχετικά με τις αξίες που πρεσβεύουν.
4. Ο Ερωτόκριτος αρχίζει με τους εξής στίχους:
«Του κύκλου τα γυρίσματα, που ανεβοκατεβαίνουν,
και του Τροχού, που ώρες ψηλά κι ώρες στα βάθη πηαίνουν·
και του Καιρού τα πράματα, που αναπαημό δεν έχουν,
μα στο Καλό κ΄ εις το Κακό περιπατούν και τρέχουν· (…)»
Μπορείτε να συνδέσετε νοηματικά τους στίχους αυτούς με κάποιους από τους στίχους
του πρώτου αποσπάσματος; Με άλλα λόγια: βλέπετε κάποια σχέση ανάμεσα στους
στίχους της αρχής του Ερωτόκριτου με το πρώτο απόσπασμα του βιβλίου μας;
4. Γράψτε έναν φανταστικό διάλογο του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας στην τελευταία
τους συνάντηση πριν ο Ερωτόκριτος φύγει για την εξορία. (200 τουλάχιστον
λέξεις).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου