Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Εργασία για τη Λογοτεχνία Γ΄ Γυμνασίου (3)



Φύλλο Εργασίας 3  - Επανάληψη στον Ερωτόκριτο.

Α. Σύνδεσμοι:

α) Ψηφιακό Σχολικό Βιβλίο (κείμενο Ερωτόκριτου):

β) Συγκεντρωμένο υλικό για τη μελέτη του ποιήματος:


Προσοχή! Οπωσδήποτε να ακούσετε το τραγούδι «Ερωτόκριτος ερμηνευμένος από 77 καλλιτέχνες». Είναι εκπληκτικό απ΄ την αρχή ως το τέλος!

Β. Εργασίες

Αφού ξαναδιαβάσετε με προσοχή το ποίημα και αξιοποιήσετε τους παραπάνω συνδέσμους να απαντήσετε στις ακόλουθες ερωτήσεις:

1. Σχολιάστε τη γλώσσα του ποιήματος με συγκεκριμένα παραδείγματα.

2. Σχολιάστε το είδος και τον ρόλο του αφηγητή (ομοδιηγητικός – ετεροδιηγητικός και για ποιο σκοπό παρεμβαίνει).

3. Να συγκρίνετε τις αντιλήψεις των δύο πατεράδων: α) σχετικά με το θέμα της ευτυχίας των παιδιών τους και β) σχετικά με τις αξίες που πρεσβεύουν.

4. Ο Ερωτόκριτος αρχίζει με τους εξής στίχους:

«Του κύκλου τα γυρίσματα, που ανεβοκατεβαίνουν,
και του Τροχού, που ώρες ψηλά κι ώρες στα βάθη πηαίνουν·
και του Καιρού τα πράματα, που αναπαημό δεν έχουν,
μα στο Καλό κ΄ εις το Κακό περιπατούν και τρέχουν· (…)»

Μπορείτε να συνδέσετε νοηματικά τους στίχους αυτούς με κάποιους από τους στίχους του πρώτου αποσπάσματος; Με άλλα λόγια: βλέπετε κάποια σχέση ανάμεσα στους στίχους της αρχής του Ερωτόκριτου με το πρώτο απόσπασμα του βιβλίου μας;

4. Γράψτε έναν φανταστικό διάλογο του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας στην τελευταία τους συνάντηση πριν ο Ερωτόκριτος φύγει για την εξορία. (200 τουλάχιστον λέξεις).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου