Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Εργασία για τη Γλώσσα Γ΄ (07) - Επανάληψη στην ενότ. 6


Φύλλο Εργασίας (7) για τη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου – Επανάληψη στο συντακτικό της ενότητας 6 σε συνδυασμό με την ενότητα 4 «Ευρωπαϊκή Ένωση»

Α. Κείμενα για προβληματισμό
1. Άρθρο της Deutsche Welle για το ευρωομόλογο (εξηγεί γιατί η Ελλάδα δε θα θέλει να δανειστεί από τον ESM)
2. Άρθρο του περιοδικού Spiegel για την ευρωζώνη
και το ευρψωομόλογο
3. Άρθρο του περιοδικού Athens Voice για το ευρωομόλογο
4. Άρθρο της Deutsche Welle  για το ευρωομόλογο


Β. Για τη θεωρία των χρονικών και υποθετικών προτάσεων κλικ εδώ.


Γ. Ασκήσεις Συντακτικού

1.      Να αντικαταστήσετε τις λέξεις ή τις φράσεις που υπογραμμίζονται με μία χρονική ή υποθετική πρόταση.
α.    Θα ξεκινήσουμε με την ανατολή του ήλιου.
β.    Για όλη μου τη ζωή θα τον θυμάμαι.
γ.    Το βράδυ μαζευόμασταν στο σπίτι, γιατί ήμασταν κουρασμένοι.
δ.    Πάρε μου μια εφημερίδα γυρνώντας από το γυμναστήριο!
ε.    Μελετώντας συστηματικά πιθανότατα θα περάσεις στο Πανεπιστήμιο.


2.      Να υπογραμμίσετε τις δευτερεύουσες προτάσεις και να τις αναγνωρίσετε:

α.    Αν είχα διαβάσει καλύτερα, θα πέρναγα το μάθημα!
β.    Ενώ διάβαζα την εφημερίδα μου, ένας δυνατός θόρυβος μου έκοψε τη χολή.
γ.    Τον ρώτησα ξανά αν δέχεται να μπει συνεταίρος στην επιχείρησή μας.
δ.    Αν δείχνεις αγάπη στους άλλους, νιώθεις ολοκληρωμένος.
ε.    Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι να ΄ναι μακρύς ο δρόμος…
στ.  Σκέφτομαι αν αξίζει τον κόπο να του μιλήσω.
ζ.     Έτσι και δε μου πεις την αλήθεια, μαύρο φίδι που σ΄ έφαγε!
η.    Σε περίπτωση που δεν μπορείς να έρθεις, πάρε με τηλέφωνο.
Δ. Παραγωγή Λόγου ή Ψηφιακής Αφίσας
Γράφουμε μια επιστολή διαμαρτυρίας στον Γερμανό ευρωβουλευτή Μάρκους Φέρμπερ (κείμενο 1) αναφέροντας δύο -  τρεις λόγους για τους οποίους η Ε.Ε. θα πρέπει συλλογικά να βρει λύση στο πρόβλημα που προέκυψε με την οικονομική ύφεση λόγω του κορονοϊού (200 λέξεις).
(Συμβουλή: μπορείτε να «δανειστείτε» λεξιλόγιο από τα κείμενα στα οποία σας παραπέμπω. Διαβάστε ένα δύο από αυτά, βρείτε το λεξιλόγιο και χρησιμοποιήστε το στο δικό σας κείμενο. Εννοείται πως θα πρέπει να αποφύγετε να αντιγράφετε ολόκληρες προτάσεις).

Εναλλακτικά

Δημιουργούμε είτε μόνοι είτε σε συνεργασία με συμμαθητές μας μία ψηφιακή αφίσα με θέμα την «ευρωπαϊκή αλληλεγγύη». Στόχος μας να ευαισθητοποιήσουμε τους Ευρωπαίους πολίτες για την αναγκαιότητα να αντιμετωπίσουν όλες οι χώρες συλλογικά σε πνεύμα αλληλεγγύης τη μεγάλη οικονομική κρίση που έρχεται λόγω της πανδημίας.
Προτείνω τo ψηφιακό εργαλείο postermywall ή αν ξέρετε εσείς κάποιο άλλο μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

Ε. Άλλες Ασκήσεις (δικές μου)
1. Άσκηση στις χρονικές προτάσεις (αναγνώριση χρονικής βαθμίδας) έχω φτιάξει και στο liveworksheets.
2. Άσκηση στη διάκριση των υποθετικών από τις πλάγιες ερωτηματικές μπορείτε να κάνετε με ένα κλικ εδώ. (O υπερσύνδεσμος σας παραπέμπει στο blendspace. H άσκηση βρίσκεται στο τετράγωνο 7 που γράφει «take QUIZ»).
3. Άσκηση στη διάκριση των ειδών των υποθετικών προτάσεων κάνοντας κλικ εδώ. (O υπερσύνδεσμος σας παραπέμπει στο blendspace. H άσκηση βρίσκεται στο τετράγωνο 6 που γράφει «take QUIZ»)
4. Άσκηση στη διάκριση υποθετικών από πλάγιες ερωτηματικές και στο liveworksheets.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου